Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Μπορεί να γίνει πύραυλος κρουζ το εξαφανισμένο boeing;

TO BOEING ΤΗΣ MALAYSIA AIRLINES ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΠΕΣΕ ΘΥΜΑ ΑΕΡΟΠΕΙΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΡΥΦΤΕΙ ΚΑΠΟΥ...




To Boeing της Malaysia Airlines είναι πιθανόν να έπεσε θύμα αεροπειρατείας και να έχει κρυφτεί κάπου για να χρησιμοποιηθεί αργότερα ως "πύραυλος κρουζ", δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της επιτροπής Εσωτερικής Ασφαλείας της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ Μάικλ ΜακΚόλ.

Σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο Fox News, ο Μάικλ ΜακΚόλ δήλωσε ότι αυτήν τη στιγμή δεν είναι σαφές εάν η μυστηριώδης εξαφάνιση του Boeing 777 συνδέεται με τρομοκρατική ενέργεια, αλλά θεωρεί ότι οι αμερικανικές αρχές ανησυχούν για την πιθανότητα το αεροπλάνο να έχει προσγειωθεί κάπου για να παραμείνει κρυμμένο και στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί ως όπλο καταστροφής.

Το αεροπλάνο είναι πιθανόν ότι πήρε δύο κατευθύνσεις μετά την εξαφάνισή του: προς βορράν, προς το Καζακστάν, αλλά στην περίπτωση αυτή θα είχε εντοπισθεί από ραντάρ.
"Η άλλη υπόθεση είναι ότι είτε προσγειώθηκε σε μία χώρα όπως η Ινδονησία, και θα μπορούσε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί ως πύραυλος κρουζ, όπως έκαναν οι τρομοκράτες της 11ης Σεπτεμβρίου...", δήλωσε ο πρόεδρος της επιτροπής Εσωτερικής ασφαλείας.

"Ενα είναι σίγουρο: δεν επρόκειτο για ατύχημα. Πρόκειται για μία σκόπιμη ενέργεια και το θέμα είναι να μάθουμε ποιος βρίσκεται πίσω από αυτήν", πρόσθεσε.

"Από όσο γνωρίζω, από όλες τις πληροφορίες που έχω σε υψηλό επίπεδο, μέσω του υπουργείου Εσωτερικής Ασφαλείας, του εθνικού κέντρου καταπολέμησης της τρομοκρατίας , των υπηρεσιών Πληροφοριών, κάτι συμβαίνει με τον πιλότο", πρόσθεσε ο Μάικλ ΜακΚόλ.

"Όλες οι έρευνες οδηγούν στο πιλοτήριο, στον ίδιο τον πιλότο και τον συγκυβερνήτη", είπε χωρίς να δώσει διευκρινίσεις. Ωστόσο, πρόσωπα του περιβάλλοντος και συνάδελφοι των δύο ανδρών έχουν μέχρι στιγμής μιλήσει για τον επαγγελματισμό και την προσωπική ισορροπία του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη της πτήσης MH370.

Ξανά σενάρια για αεροπειρατεία

Ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για τα τελευταία λεπτά στο χαμένο Boeing  της Malaysia Airlines, φιλοξενεί η ιστοσελίδα της βρετανικής εφημερίδας Guardian.

Όπως μετέδωσε το protothema.gr, σύμφωνα με το δημοσίευμα,  το «καληνύχτα», δηλαδή η τελευταία  λέξη που ακούστηκε ποτέ από όποιον βρισκόταν στο πιλοτήριο του αεροσκάφους προτού  χαθεί το σήμα από τα ραντάρ, ειπώθηκε με κλειστό το σύστημα αναμετάδοσης του αεροσκάφους.

Την πληροφορία επιβεβαιώνουν οι αρχές της Μαλαισίας αναζωπυρώνοντας τα σενάρια περί αεροπειρατείας. «Το άτομο που είπε "Όλα καλά, καληνύχτα" γνώριζε ότι το σύστημα επικοινωνιών (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) είχε κλείσει χειροκίνητα», όπως αναφέρει ο συντάκτης του δημοσιεύματος.

Ωστόσο,  ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιος βρισκόταν στο πιλοτήριο τα τελευταία λεπτά πριν χαθεί στο στίγμα. 

Έρευνες από 25 χώρες

Ο αριθμός των χωρών που εμπλέκονται στις έρευνες για το Μπόινγκ 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών που εξαφανίστηκε πριν από οκτώ ημέρες έχει φθάσει τις 25, για τις επιχειρήσεις που πλέον καλύπτουν μεγάλο εύρος, στη θάλασσα και στην ξηρά. Στις έρευνες μετείχε και ελληνικό πλοίο.

"Η νέα πρόκληση είναι να αυξηθεί ο συντονισμός και η διπλωματία", δήλωσε ο υπουργός Άμυνας και Μεταφορών Χισαμουντίν Χουσέιν. Η συνεργασία περιλαμβάνει δορυφορικά και στρατιωτικά δεδομένα, ενδεχομένως ευαίσθητα, με τις χώρες αυτές, ανάμεσά τους οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα και η Γαλλία.

"Ελπίζουμε με αυτό τον τρόπο ότι τα μέρη που μπορούν να μας συνδράμουν θα βοηθήσουν να στοχεύσουμε καλύτερα τη ζώνη των ερευνών", δήλωσε ο υπουργός, αναφερόμενος σε αυτό το όλο και πιο εφιαλτικό καθήκον.

Αφού εγκαταλείφθηκαν οι επιχειρήσεις στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, πλοία και αεροσκάφη επικεντρώνουν τώρα τις προσπάθειές τους κατά μήκος δύο αεροδιαδρόμων: ο ένας, ο βόρειος, εκτείνεται από τη βόρεια Ταϊλάνδη μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν ενώ ο δεύτερος, ο νότιος, από την Ινδονησία μέχρι το νότιο Ινδικό Ωκεανό.

Οι αναλυτές ωστόσο επισημαίνουν ότι ο βόρειος αεροδιάδρομος περνά πάνω από πολλές χώρες, τα στρατιωτικά ραντάρ των οποίων θα είχαν εντοπίσει κάποιο σήμα του αεροσκάφους και για το λόγο αυτό θεωρούν πιθανότερη την εκδοχή να κινήθηκε προς τα νότια.

Ειδικούς στέλνει η Γαλλία

Η Γαλλία θα στείλει τρεις ειδικευμένους ερευνητές για να συμμετάσχουν στις έρευνες. "Οι μαλαισιανές αρχές αποδέχθηκαν την τεχνική βοήθεια του BEA (Γραφείο ερευνών και αναλύσεων για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας) (...) στο πλαίσιο της διεθνούς συνεργασίας", ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών, Φρεντερίκ Κουβιλιέ.

"Τρία μέλη του BEA μεταβαίνουν κατά συνέπεια από σήμερα στην Κουάλα Λουμπούρ και θα συναντηθούν με τις ομάδες του NTSB, του αμερικανικού αντίστοιχου του BEA, για να τεθούν στη διάθεση των μαλαισιανών αρχών από το πρωί της Δευτέρας προκειμένου να εξετάσουν και αναλύσουν τα διαθέσιμα δεδομένα και να βοηθήσουν στην οργάνωση των ερευνών", πρόσθεσε.

Το BEA, πρώην Γραφείο ερευνών-ατυχημάτων, είναι ένας δημόσιος οργανισμός με αναγνωρισμένο διεθνώς κύρος. Είναι το μοναδικό στη Γαλλία που διεξάγει τεχνικές έρευνες προκειμένου να προσδιοριστούν οι αιτίες ενός αεροπορικού δυστυχήματος.

Έχει διεξαγάγει την έρευνα για τη συντριβή του αεροσκάφους A330 της Air France που εκτελούσε την πτήση από το Ρίο στο Παρίσι και το οποίο έπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Βραζιλίας τον Ιούνιο του 2009 κοστίζοντας τη ζωή σε 228 ανθρώπους.

Μεταξύ των 239 επιβατών της πτήσης της Malaysian Airlines βρίσκονται και τέσσερις Γάλλοι. Η γαλλική δικαιοσύνη ξεκίνησε την Τρίτη προκαταρκτική έρευνα για ανθρωποκτονία από αμέλεια στο πλαίσιο της εξαφάνισης του αεροπλάνου.

Ζητούν βοήθεια και από άλλες χώρες

Οι αρχές της Μαλαισίας ζήτησαν βοήθεια και από άλλες χώρες προκειμένου να εντοπίσουν το Μπόινγκ 777 που αγνοείται από το περασμένο Σάββατο.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Μεταφορών, οι αρχές έχουν έρθει σε επαφή με τις κυβερνήσεις χωρών από εδάφη των οποίων διέρχονται οι δύο αεροδιάδρομοι τους οποίους θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει η πτήση ΜΗ370. Στις χώρες αυτές περιλαμβάνονται το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, το Κιργιστάν, το Τουρκμενιστάν, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, η Ινδία, η Κίνα, η Μιανμάρ, το Λάος, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη, η Ινδονησία, η Αυστραλία και η Γαλλία.

Η αστυνομία της Μαλαισίας επιβεβαίωσε επίσης ότι το Σάββατο πραγματοποίησε έρευνες στα σπίτια του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη του αεροσκάφους που χάθηκε χωρίς ν΄ αφήσει κανένα ίχνος.

Οι αξιωματικοί της αστυνομίας πήραν καταθέσεις από την οικογένεια του κυβερνήτη ενώ ειδικοί εξετάζουν και τον προσομοιωτή πτήσεων που διέθετε στο σπίτι του ο 53χρονος Ζάχαρι Άχμαντ Σαχ.

Ανάκριση του προσωπικού εδάφους

Οι ερευνητές ανέκριναν το πλήρωμα και το προσωπικό εδάφους που είχε ασχοληθεί με την πτήση MH370 πριν αυτή απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ.

Αστυνομική πηγή στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας ανέφερε ότι οι ερευνητές μίλησαν με ορισμένους από το προσωπικό εδάφους για να εξακριβώσουν αν αυτοί γνωρίζουν κάποια λεπτομέρεια που θα μπορούσε να παράσχει πληροφορίες ή ενδείξεις για το Μπόινγκ 777.

«Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν θετικά αποτελέσματα», είπε η αστυνομική πηγή χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τον αριθμό των ατόμων από το προσωπικό εδάφους που ανακρίθηκαν.

Οι ερευνητές στη Μαλαισία αναμένουν ακόμη από μερικές χώρες να στείλουν ελέγχους ιστορικού για επιβάτες που βρίσκονταν πάνω στο αγνοούμενο αεροπλάνο των Μαλαισιανών Αερογραμμών καθώς εντείνουν τις έρευνες για το ενδεχόμενο μιας σκόπιμης αλλαγής κατεύθυνσης του αεροπλάνου, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της αστυνομίας της χώρας.

"Υπάρχουν ακόμα λίγες χώρες που περιμένουμε να απαντήσουν στα αιτήματά μας", είπε ο Χάλιντ Αμπού Μπάκαρ σε συνέντευξη Τύπου.

Το Σάββατο οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι η απενεργοποίηση του συστήματος επικοινωνίας του αεροσκάφους και η στροφή του με κατεύθυνση τον Ινδικό Ωκεανό ήταν "σκόπιμες ενέργειες" ενώ από τα στοιχεία που διαθέτουν πιστεύουν ότι το Μπόινγκ συνέχισε να πετά για επτά ώρες αφότου έδωσε για τελευταία φορά το "στίγμα" του. Για το λόγο αυτό αποφάσισαν να επανεξετάσουν και πάλι τα προφίλ των 227 επιβατών και των 12 μελών του πληρώματός του.


με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, Reuters







Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου