Σοκ στην τοπική κοινωνία του Ηρακλείου μετά από όσα προκλητικά ζήτησε
ο Σαουδάραβας κροίσος και διάδοχος του θρόνου για την άνεση των παιδιών
του...
Όλα έγιναν το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας σε γνωστό παιδότοπο στο λιμάνι του Ηρακλείου, με τις σκηνές που εκτυλίχθηκαν να θυμίζουν κινηματογραφική ταινία. Νωρίς το μεσημέρι τρία μαύρα βαν και μία ίδιου χρώματος λιμουζίνα σταμάτησαν έξω από την παιδική χαρά και από μέσα βγήκαν οι σωματοφύλακες των πριγκιπισσών, οι νταντάδες και τρία μέλη της βασιλικής οικογένειας.
Οι σωματοφύλακες αφού έδειξαν τις ταυτότητες και τα χαρτιά που φανέρωναν ότι εργάζονται για τον διάδοχο του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, ζήτησαν να μην καταγραφεί η επίσκεψή τους και ζήτησαν από τους υπεύθυνους του παιδότοπου να βγάλουν έξω τις πέντε παρέες που ήταν μέσα, ώστε να παίξουν με την άνεσή τους, τα μέλη της βασιλικής οικογένειας.!
Όταν οι υπεύθυνοι του παιδότοπου συνειδητοποίησαν πως οι σεκιούριτι οπλοφορούσαν, τους ζήτησαν να βγουν έξω, για να πάρουν την απάντηση πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, αφού έχουν εντολή να μην απομακρύνονται από τα παιδιά, πέρα από τα τρία μέτρα. Τελικά η βασιλική οικογένεια, πλήρωσε το αντίτιμο της επίσκεψης και λίγο αργότερα αποχώρησε.
Πηγή
Όλα έγιναν το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας σε γνωστό παιδότοπο στο λιμάνι του Ηρακλείου, με τις σκηνές που εκτυλίχθηκαν να θυμίζουν κινηματογραφική ταινία. Νωρίς το μεσημέρι τρία μαύρα βαν και μία ίδιου χρώματος λιμουζίνα σταμάτησαν έξω από την παιδική χαρά και από μέσα βγήκαν οι σωματοφύλακες των πριγκιπισσών, οι νταντάδες και τρία μέλη της βασιλικής οικογένειας.
Οι σωματοφύλακες αφού έδειξαν τις ταυτότητες και τα χαρτιά που φανέρωναν ότι εργάζονται για τον διάδοχο του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, ζήτησαν να μην καταγραφεί η επίσκεψή τους και ζήτησαν από τους υπεύθυνους του παιδότοπου να βγάλουν έξω τις πέντε παρέες που ήταν μέσα, ώστε να παίξουν με την άνεσή τους, τα μέλη της βασιλικής οικογένειας.!
Όταν οι υπεύθυνοι του παιδότοπου συνειδητοποίησαν πως οι σεκιούριτι οπλοφορούσαν, τους ζήτησαν να βγουν έξω, για να πάρουν την απάντηση πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, αφού έχουν εντολή να μην απομακρύνονται από τα παιδιά, πέρα από τα τρία μέτρα. Τελικά η βασιλική οικογένεια, πλήρωσε το αντίτιμο της επίσκεψης και λίγο αργότερα αποχώρησε.
Πηγή
Η
αλλαγή στον τρόπο πώλησης του ψωμιού είναι μία από τις, θεωρητικά πιο
σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές που εισηγείται το υπουργείο Ανάπτυξης,
όσον αφορά στην προστασία του καταναλωτή.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Ημερησίας» το υπουργείο μεριμνά από… κλοπές στο ζύγισμα με τη μέθοδο του βαριού χαρτιού, μέχρι και για παραπλανητικές ενδείξεις στις πινακίδες.
Την ίδια στιγμή ανώτατες τιμές πώλησης σε καφέδες, τοστ και σάντουιτς μπαίνουν και στις οργανωμένες πλαζ με εισιτήριο.
Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο ενσωμάτωσε αλλαγές στους κανόνες Διακίνησης Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) που αφορούν στο ζύγισμα και αυτές θα πρέπει να τις εφαρμόσουν κρεοπωλεία, μανάβικα, ιχθυοπωλεία, φούρνοι, σημεία πώλησης τυροκομικών και αλλαντικών, σούπερ μάρκετ και μικρά καταστήματα τροφίμων. Για την ακρίβεια καθορίζονται μέγιστα βάρη στο χαρτί ή το πλαστικό περιτυλίγματος και τις σακούλες που χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων και τα οποία πωλούνται αφού ζυγιστούν. Έτσι όταν το καθαρό βάρος του προϊόντος είναι μέχρι 350 γραμμάρια το μέγιστο βάρος του μέσου συσκευασίας πρέπει να είναι έως 8 γραμμάρια. Όταν το καθαρό βάρος είναι από 351 έως 1.000 γραμμάρια τότε η συσκευασία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 15 γραμμάρια, ενώ για πάνω από 1.000 γραμμάρια η συσκευασία πρέπει να ζυγίζει το πολύ 30 γραμμάρια.
Ανώτατα βάρη μπαίνουν και στους πλαστικούς περιέκτες. Έτσι όταν ο όγκος είναι είναι 0,375 λίτρα τότε το μέγιστο βάρος του δεν ξεπερνά τα 12 γραμμάρια. Στην περίπτωση που ο όγκος του είναι 0,5 λίτρα τότε το βάρος του περιέκτη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 14 γραμμάρια και για όγκο ενός λίτρου το μέγιστο βάρος πρέπει να είναι 25 γραμμάρια.
Τα μανάβικα οφείλουν να διαθέτουν τα οπωρολαχανικά σε χαρτοσακούλες βάρους το πολύ 20 γραμμαρίων.
Στα αρτοποιεία γίνεται σαφές ότι πρέπει να πωλούν το ψωμί, τα αρτοπαρασκευάσματα, τα αρτοσκευάσματα και γενικά τα προϊόντα αρτοποιίας αφού πρώτα αυτά ζυγιστούν. Επιπλέον καθορίζονται και χρηματικά πρόστιμα 1.000 ευρώ για τους παραβάτες.
Αλλαγές, όμως, έρχονται και στις σημάνσεις και συγκεκριμένα, τα καταστήματα που πωλούν προϊόντα αρτοποιίας θα πρέπει να αναγράφουν την τιμή ανά μονάδα μέτρησης. Έτσι, οφείλουν να έχουν αναρτημένες τις τιμές ανά κιλό και για όσα συνήθως πωλούνται με το τεμάχιο και η τιμή ανά τεμάχιο.
Εξαιρούνται από την αναγραφή της τιμής ανά μονάδα μέτρησης τα προϊόντα των οποίων η συσκευασία είναι κάτω από 50 γραμμάρια ή 50 χιλιοστόλιτρα ή πάνω από 10 κιλά ή 10 λίτρα. Το ίδιο ισχύει και για όσα κατά τη συνήθη πρακτική πωλούνται σε μικρές συσκευασίες ή με το τεμάχιο.
Στις σημάνσεις των προϊόντων, αλλαγές υπάρχουν και στα προϊόντα καθαρισμού και τα απορρυπαντικά στα οποία θα πρέπει να αναγράφονται:
-Η ονομασία και η εμπορική ονομασία του προϊόντος.
-Η ονομασία ή η εμπορική επωνυμία ή το εμπορικό σήμα και η πλήρης διεύθυνση και αριθμός τηλεφώνου του υπεύθυνου για τη διάθεση του προϊόντος στην αγορά. Η ένδειξη αυτή μπορεί να αναγράφεται στη γλώσσα του κράτους-μέλους της Ε.Ε. όπου είναι εγκατεστημένη η έδρα της επιχείρησης και καταχωρισμένα τα εμπορικά στοιχεία αυτής και του προϊόντος.
-Η διεύθυνση, η ηλεκτρονική διεύθυνση, εφόσον υπάρχει και ο αριθμός τηλεφώνου
-Οδηγίες χρήσης και ειδικές προφυλάξεις, εφόσον απαιτείται.
-Η διεύθυνση του ιστότοπου, όπου δημοσιεύεται ο κατάλογος των συστατικών στοιχείων
-Η φράση «Μακριά από παιδιά».
-Η φράση «Τηλέφωνο Κέντρου Δηλητηριάσεων : 210 7793777
Επιπλέον η συσκευασία των απορρυπαντικών που πωλούνται στο ευρύ κοινό και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων πρέπει να αναγράφει τις πληροφορίες δοσολογίας.
Τα ιχθυοπωλεία επίσης υποχρεούνται να αναρτούν στα καταστήματά τους τον πίνακα καθορισμού της ζώνης αλιείας: π.χ. Βορειοδυτικός Ατλαντικός, Μεσόγειος Θάλασσα κ.ο.κ.
Στη σήμανση των δερμάτων και των προϊόντων τους, δίνεται η δυνατότητα χρήσης εικονογραμμάτων όπως στα υποδήματα, αντί των όρων “ΔΕΡΜΑ” και “ΠΛΑΣΤΙΚΟ”. Προϋπόθεση είναι στο κατάστημα να αναρτηθεί ταυτόχρονα πίνακας που να εξηγεί τα σύμβολα.
Αλλαγές έρχονται και στους τιμοκαταλόγους. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών θα αναρτούν τις τελικές τιμές πώλησης συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, ενώ υποχρεωτικά θα έχουν και τα σημεία πώλησης έτοιμου φαγητού που βρίσκονται μέσα στα καταστήματα.
Στα εστιατόρια καταργείται η υποχρέωση της αναγραφής στους τιμοκαταλόγους του βάρους ή της ποσότητας στις μερίδες όπως και η τιμή προ και μετά ΦΠΑ.
- See more at: http://arouraios.gr/2014/06/ti-allazei-sthn-polhsh-psomiou-stop-sthn-klopi-me-to-zugi/#sthash.IumxYtXm.dpuf
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Ημερησίας» το υπουργείο μεριμνά από… κλοπές στο ζύγισμα με τη μέθοδο του βαριού χαρτιού, μέχρι και για παραπλανητικές ενδείξεις στις πινακίδες.
Την ίδια στιγμή ανώτατες τιμές πώλησης σε καφέδες, τοστ και σάντουιτς μπαίνουν και στις οργανωμένες πλαζ με εισιτήριο.
Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο ενσωμάτωσε αλλαγές στους κανόνες Διακίνησης Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) που αφορούν στο ζύγισμα και αυτές θα πρέπει να τις εφαρμόσουν κρεοπωλεία, μανάβικα, ιχθυοπωλεία, φούρνοι, σημεία πώλησης τυροκομικών και αλλαντικών, σούπερ μάρκετ και μικρά καταστήματα τροφίμων. Για την ακρίβεια καθορίζονται μέγιστα βάρη στο χαρτί ή το πλαστικό περιτυλίγματος και τις σακούλες που χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων και τα οποία πωλούνται αφού ζυγιστούν. Έτσι όταν το καθαρό βάρος του προϊόντος είναι μέχρι 350 γραμμάρια το μέγιστο βάρος του μέσου συσκευασίας πρέπει να είναι έως 8 γραμμάρια. Όταν το καθαρό βάρος είναι από 351 έως 1.000 γραμμάρια τότε η συσκευασία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 15 γραμμάρια, ενώ για πάνω από 1.000 γραμμάρια η συσκευασία πρέπει να ζυγίζει το πολύ 30 γραμμάρια.
Ανώτατα βάρη μπαίνουν και στους πλαστικούς περιέκτες. Έτσι όταν ο όγκος είναι είναι 0,375 λίτρα τότε το μέγιστο βάρος του δεν ξεπερνά τα 12 γραμμάρια. Στην περίπτωση που ο όγκος του είναι 0,5 λίτρα τότε το βάρος του περιέκτη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 14 γραμμάρια και για όγκο ενός λίτρου το μέγιστο βάρος πρέπει να είναι 25 γραμμάρια.
Τα μανάβικα οφείλουν να διαθέτουν τα οπωρολαχανικά σε χαρτοσακούλες βάρους το πολύ 20 γραμμαρίων.
Στα αρτοποιεία γίνεται σαφές ότι πρέπει να πωλούν το ψωμί, τα αρτοπαρασκευάσματα, τα αρτοσκευάσματα και γενικά τα προϊόντα αρτοποιίας αφού πρώτα αυτά ζυγιστούν. Επιπλέον καθορίζονται και χρηματικά πρόστιμα 1.000 ευρώ για τους παραβάτες.
Αλλαγές, όμως, έρχονται και στις σημάνσεις και συγκεκριμένα, τα καταστήματα που πωλούν προϊόντα αρτοποιίας θα πρέπει να αναγράφουν την τιμή ανά μονάδα μέτρησης. Έτσι, οφείλουν να έχουν αναρτημένες τις τιμές ανά κιλό και για όσα συνήθως πωλούνται με το τεμάχιο και η τιμή ανά τεμάχιο.
Εξαιρούνται από την αναγραφή της τιμής ανά μονάδα μέτρησης τα προϊόντα των οποίων η συσκευασία είναι κάτω από 50 γραμμάρια ή 50 χιλιοστόλιτρα ή πάνω από 10 κιλά ή 10 λίτρα. Το ίδιο ισχύει και για όσα κατά τη συνήθη πρακτική πωλούνται σε μικρές συσκευασίες ή με το τεμάχιο.
Στις σημάνσεις των προϊόντων, αλλαγές υπάρχουν και στα προϊόντα καθαρισμού και τα απορρυπαντικά στα οποία θα πρέπει να αναγράφονται:
-Η ονομασία και η εμπορική ονομασία του προϊόντος.
-Η ονομασία ή η εμπορική επωνυμία ή το εμπορικό σήμα και η πλήρης διεύθυνση και αριθμός τηλεφώνου του υπεύθυνου για τη διάθεση του προϊόντος στην αγορά. Η ένδειξη αυτή μπορεί να αναγράφεται στη γλώσσα του κράτους-μέλους της Ε.Ε. όπου είναι εγκατεστημένη η έδρα της επιχείρησης και καταχωρισμένα τα εμπορικά στοιχεία αυτής και του προϊόντος.
-Η διεύθυνση, η ηλεκτρονική διεύθυνση, εφόσον υπάρχει και ο αριθμός τηλεφώνου
-Οδηγίες χρήσης και ειδικές προφυλάξεις, εφόσον απαιτείται.
-Η διεύθυνση του ιστότοπου, όπου δημοσιεύεται ο κατάλογος των συστατικών στοιχείων
-Η φράση «Μακριά από παιδιά».
-Η φράση «Τηλέφωνο Κέντρου Δηλητηριάσεων : 210 7793777
Επιπλέον η συσκευασία των απορρυπαντικών που πωλούνται στο ευρύ κοινό και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων πρέπει να αναγράφει τις πληροφορίες δοσολογίας.
Τα ιχθυοπωλεία επίσης υποχρεούνται να αναρτούν στα καταστήματά τους τον πίνακα καθορισμού της ζώνης αλιείας: π.χ. Βορειοδυτικός Ατλαντικός, Μεσόγειος Θάλασσα κ.ο.κ.
Στη σήμανση των δερμάτων και των προϊόντων τους, δίνεται η δυνατότητα χρήσης εικονογραμμάτων όπως στα υποδήματα, αντί των όρων “ΔΕΡΜΑ” και “ΠΛΑΣΤΙΚΟ”. Προϋπόθεση είναι στο κατάστημα να αναρτηθεί ταυτόχρονα πίνακας που να εξηγεί τα σύμβολα.
Αλλαγές έρχονται και στους τιμοκαταλόγους. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών θα αναρτούν τις τελικές τιμές πώλησης συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, ενώ υποχρεωτικά θα έχουν και τα σημεία πώλησης έτοιμου φαγητού που βρίσκονται μέσα στα καταστήματα.
Στα εστιατόρια καταργείται η υποχρέωση της αναγραφής στους τιμοκαταλόγους του βάρους ή της ποσότητας στις μερίδες όπως και η τιμή προ και μετά ΦΠΑ.
- See more at: http://arouraios.gr/2014/06/ti-allazei-sthn-polhsh-psomiou-stop-sthn-klopi-me-to-zugi/#sthash.IumxYtXm.dpuf
Η
αλλαγή στον τρόπο πώλησης του ψωμιού είναι μία από τις, θεωρητικά πιο
σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές που εισηγείται το υπουργείο Ανάπτυξης,
όσον αφορά στην προστασία του καταναλωτή.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Ημερησίας» το υπουργείο μεριμνά από… κλοπές στο ζύγισμα με τη μέθοδο του βαριού χαρτιού, μέχρι και για παραπλανητικές ενδείξεις στις πινακίδες.
Την ίδια στιγμή ανώτατες τιμές πώλησης σε καφέδες, τοστ και σάντουιτς μπαίνουν και στις οργανωμένες πλαζ με εισιτήριο.
Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο ενσωμάτωσε αλλαγές στους κανόνες Διακίνησης Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) που αφορούν στο ζύγισμα και αυτές θα πρέπει να τις εφαρμόσουν κρεοπωλεία, μανάβικα, ιχθυοπωλεία, φούρνοι, σημεία πώλησης τυροκομικών και αλλαντικών, σούπερ μάρκετ και μικρά καταστήματα τροφίμων. Για την ακρίβεια καθορίζονται μέγιστα βάρη στο χαρτί ή το πλαστικό περιτυλίγματος και τις σακούλες που χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων και τα οποία πωλούνται αφού ζυγιστούν. Έτσι όταν το καθαρό βάρος του προϊόντος είναι μέχρι 350 γραμμάρια το μέγιστο βάρος του μέσου συσκευασίας πρέπει να είναι έως 8 γραμμάρια. Όταν το καθαρό βάρος είναι από 351 έως 1.000 γραμμάρια τότε η συσκευασία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 15 γραμμάρια, ενώ για πάνω από 1.000 γραμμάρια η συσκευασία πρέπει να ζυγίζει το πολύ 30 γραμμάρια.
Ανώτατα βάρη μπαίνουν και στους πλαστικούς περιέκτες. Έτσι όταν ο όγκος είναι είναι 0,375 λίτρα τότε το μέγιστο βάρος του δεν ξεπερνά τα 12 γραμμάρια. Στην περίπτωση που ο όγκος του είναι 0,5 λίτρα τότε το βάρος του περιέκτη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 14 γραμμάρια και για όγκο ενός λίτρου το μέγιστο βάρος πρέπει να είναι 25 γραμμάρια.
Τα μανάβικα οφείλουν να διαθέτουν τα οπωρολαχανικά σε χαρτοσακούλες βάρους το πολύ 20 γραμμαρίων.
Στα αρτοποιεία γίνεται σαφές ότι πρέπει να πωλούν το ψωμί, τα αρτοπαρασκευάσματα, τα αρτοσκευάσματα και γενικά τα προϊόντα αρτοποιίας αφού πρώτα αυτά ζυγιστούν. Επιπλέον καθορίζονται και χρηματικά πρόστιμα 1.000 ευρώ για τους παραβάτες.
Αλλαγές, όμως, έρχονται και στις σημάνσεις και συγκεκριμένα, τα καταστήματα που πωλούν προϊόντα αρτοποιίας θα πρέπει να αναγράφουν την τιμή ανά μονάδα μέτρησης. Έτσι, οφείλουν να έχουν αναρτημένες τις τιμές ανά κιλό και για όσα συνήθως πωλούνται με το τεμάχιο και η τιμή ανά τεμάχιο.
Εξαιρούνται από την αναγραφή της τιμής ανά μονάδα μέτρησης τα προϊόντα των οποίων η συσκευασία είναι κάτω από 50 γραμμάρια ή 50 χιλιοστόλιτρα ή πάνω από 10 κιλά ή 10 λίτρα. Το ίδιο ισχύει και για όσα κατά τη συνήθη πρακτική πωλούνται σε μικρές συσκευασίες ή με το τεμάχιο.
Στις σημάνσεις των προϊόντων, αλλαγές υπάρχουν και στα προϊόντα καθαρισμού και τα απορρυπαντικά στα οποία θα πρέπει να αναγράφονται:
-Η ονομασία και η εμπορική ονομασία του προϊόντος.
-Η ονομασία ή η εμπορική επωνυμία ή το εμπορικό σήμα και η πλήρης διεύθυνση και αριθμός τηλεφώνου του υπεύθυνου για τη διάθεση του προϊόντος στην αγορά. Η ένδειξη αυτή μπορεί να αναγράφεται στη γλώσσα του κράτους-μέλους της Ε.Ε. όπου είναι εγκατεστημένη η έδρα της επιχείρησης και καταχωρισμένα τα εμπορικά στοιχεία αυτής και του προϊόντος.
-Η διεύθυνση, η ηλεκτρονική διεύθυνση, εφόσον υπάρχει και ο αριθμός τηλεφώνου
-Οδηγίες χρήσης και ειδικές προφυλάξεις, εφόσον απαιτείται.
-Η διεύθυνση του ιστότοπου, όπου δημοσιεύεται ο κατάλογος των συστατικών στοιχείων
-Η φράση «Μακριά από παιδιά».
-Η φράση «Τηλέφωνο Κέντρου Δηλητηριάσεων : 210 7793777
Επιπλέον η συσκευασία των απορρυπαντικών που πωλούνται στο ευρύ κοινό και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων πρέπει να αναγράφει τις πληροφορίες δοσολογίας.
Τα ιχθυοπωλεία επίσης υποχρεούνται να αναρτούν στα καταστήματά τους τον πίνακα καθορισμού της ζώνης αλιείας: π.χ. Βορειοδυτικός Ατλαντικός, Μεσόγειος Θάλασσα κ.ο.κ.
Στη σήμανση των δερμάτων και των προϊόντων τους, δίνεται η δυνατότητα χρήσης εικονογραμμάτων όπως στα υποδήματα, αντί των όρων “ΔΕΡΜΑ” και “ΠΛΑΣΤΙΚΟ”. Προϋπόθεση είναι στο κατάστημα να αναρτηθεί ταυτόχρονα πίνακας που να εξηγεί τα σύμβολα.
Αλλαγές έρχονται και στους τιμοκαταλόγους. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών θα αναρτούν τις τελικές τιμές πώλησης συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, ενώ υποχρεωτικά θα έχουν και τα σημεία πώλησης έτοιμου φαγητού που βρίσκονται μέσα στα καταστήματα.
Στα εστιατόρια καταργείται η υποχρέωση της αναγραφής στους τιμοκαταλόγους του βάρους ή της ποσότητας στις μερίδες όπως και η τιμή προ και μετά ΦΠΑ.
- See more at: http://arouraios.gr/2014/06/ti-allazei-sthn-polhsh-psomiou-stop-sthn-klopi-me-to-zugi/#sthash.IumxYtXm.dpuf
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Ημερησίας» το υπουργείο μεριμνά από… κλοπές στο ζύγισμα με τη μέθοδο του βαριού χαρτιού, μέχρι και για παραπλανητικές ενδείξεις στις πινακίδες.
Την ίδια στιγμή ανώτατες τιμές πώλησης σε καφέδες, τοστ και σάντουιτς μπαίνουν και στις οργανωμένες πλαζ με εισιτήριο.
Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο ενσωμάτωσε αλλαγές στους κανόνες Διακίνησης Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) που αφορούν στο ζύγισμα και αυτές θα πρέπει να τις εφαρμόσουν κρεοπωλεία, μανάβικα, ιχθυοπωλεία, φούρνοι, σημεία πώλησης τυροκομικών και αλλαντικών, σούπερ μάρκετ και μικρά καταστήματα τροφίμων. Για την ακρίβεια καθορίζονται μέγιστα βάρη στο χαρτί ή το πλαστικό περιτυλίγματος και τις σακούλες που χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων και τα οποία πωλούνται αφού ζυγιστούν. Έτσι όταν το καθαρό βάρος του προϊόντος είναι μέχρι 350 γραμμάρια το μέγιστο βάρος του μέσου συσκευασίας πρέπει να είναι έως 8 γραμμάρια. Όταν το καθαρό βάρος είναι από 351 έως 1.000 γραμμάρια τότε η συσκευασία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 15 γραμμάρια, ενώ για πάνω από 1.000 γραμμάρια η συσκευασία πρέπει να ζυγίζει το πολύ 30 γραμμάρια.
Ανώτατα βάρη μπαίνουν και στους πλαστικούς περιέκτες. Έτσι όταν ο όγκος είναι είναι 0,375 λίτρα τότε το μέγιστο βάρος του δεν ξεπερνά τα 12 γραμμάρια. Στην περίπτωση που ο όγκος του είναι 0,5 λίτρα τότε το βάρος του περιέκτη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 14 γραμμάρια και για όγκο ενός λίτρου το μέγιστο βάρος πρέπει να είναι 25 γραμμάρια.
Τα μανάβικα οφείλουν να διαθέτουν τα οπωρολαχανικά σε χαρτοσακούλες βάρους το πολύ 20 γραμμαρίων.
Στα αρτοποιεία γίνεται σαφές ότι πρέπει να πωλούν το ψωμί, τα αρτοπαρασκευάσματα, τα αρτοσκευάσματα και γενικά τα προϊόντα αρτοποιίας αφού πρώτα αυτά ζυγιστούν. Επιπλέον καθορίζονται και χρηματικά πρόστιμα 1.000 ευρώ για τους παραβάτες.
Αλλαγές, όμως, έρχονται και στις σημάνσεις και συγκεκριμένα, τα καταστήματα που πωλούν προϊόντα αρτοποιίας θα πρέπει να αναγράφουν την τιμή ανά μονάδα μέτρησης. Έτσι, οφείλουν να έχουν αναρτημένες τις τιμές ανά κιλό και για όσα συνήθως πωλούνται με το τεμάχιο και η τιμή ανά τεμάχιο.
Εξαιρούνται από την αναγραφή της τιμής ανά μονάδα μέτρησης τα προϊόντα των οποίων η συσκευασία είναι κάτω από 50 γραμμάρια ή 50 χιλιοστόλιτρα ή πάνω από 10 κιλά ή 10 λίτρα. Το ίδιο ισχύει και για όσα κατά τη συνήθη πρακτική πωλούνται σε μικρές συσκευασίες ή με το τεμάχιο.
Στις σημάνσεις των προϊόντων, αλλαγές υπάρχουν και στα προϊόντα καθαρισμού και τα απορρυπαντικά στα οποία θα πρέπει να αναγράφονται:
-Η ονομασία και η εμπορική ονομασία του προϊόντος.
-Η ονομασία ή η εμπορική επωνυμία ή το εμπορικό σήμα και η πλήρης διεύθυνση και αριθμός τηλεφώνου του υπεύθυνου για τη διάθεση του προϊόντος στην αγορά. Η ένδειξη αυτή μπορεί να αναγράφεται στη γλώσσα του κράτους-μέλους της Ε.Ε. όπου είναι εγκατεστημένη η έδρα της επιχείρησης και καταχωρισμένα τα εμπορικά στοιχεία αυτής και του προϊόντος.
-Η διεύθυνση, η ηλεκτρονική διεύθυνση, εφόσον υπάρχει και ο αριθμός τηλεφώνου
-Οδηγίες χρήσης και ειδικές προφυλάξεις, εφόσον απαιτείται.
-Η διεύθυνση του ιστότοπου, όπου δημοσιεύεται ο κατάλογος των συστατικών στοιχείων
-Η φράση «Μακριά από παιδιά».
-Η φράση «Τηλέφωνο Κέντρου Δηλητηριάσεων : 210 7793777
Επιπλέον η συσκευασία των απορρυπαντικών που πωλούνται στο ευρύ κοινό και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων πρέπει να αναγράφει τις πληροφορίες δοσολογίας.
Τα ιχθυοπωλεία επίσης υποχρεούνται να αναρτούν στα καταστήματά τους τον πίνακα καθορισμού της ζώνης αλιείας: π.χ. Βορειοδυτικός Ατλαντικός, Μεσόγειος Θάλασσα κ.ο.κ.
Στη σήμανση των δερμάτων και των προϊόντων τους, δίνεται η δυνατότητα χρήσης εικονογραμμάτων όπως στα υποδήματα, αντί των όρων “ΔΕΡΜΑ” και “ΠΛΑΣΤΙΚΟ”. Προϋπόθεση είναι στο κατάστημα να αναρτηθεί ταυτόχρονα πίνακας που να εξηγεί τα σύμβολα.
Αλλαγές έρχονται και στους τιμοκαταλόγους. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών θα αναρτούν τις τελικές τιμές πώλησης συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, ενώ υποχρεωτικά θα έχουν και τα σημεία πώλησης έτοιμου φαγητού που βρίσκονται μέσα στα καταστήματα.
Στα εστιατόρια καταργείται η υποχρέωση της αναγραφής στους τιμοκαταλόγους του βάρους ή της ποσότητας στις μερίδες όπως και η τιμή προ και μετά ΦΠΑ.
- See more at: http://arouraios.gr/2014/06/ti-allazei-sthn-polhsh-psomiou-stop-sthn-klopi-me-to-zugi/#sthash.IumxYtXm.dpuf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου