Τι δε γνωρίζουμε για εταιρείες, πιλότους και αεροσυνοδούς. Μπορεί να ταξιδεύετε συχνά και να νομίζετε ότι γνωρίζετε τα πάντα για τα ταξίδια με αεροπλάνο και τις αεροπορικές εταιρείες που εξυπηρετούν διάφορους προορισμούς, ωστόσο ακόμη κι αν με το που σας βλέπουν οι υπάλληλοι στο αεροδρόμιο σας προσφέρουν απ’ ευθείας αναβάθμιση στη διακεκριμμένη θέση…
το πιο πιθανό είναι να μη γνωρίζετε τα πιο «σκοτεινά» μυστικά των πτήσεων!
Η ιστοσελίδα thechive.com αποκαλύπτει μερικά από αυτά στο κείμενο που ακολουθεί:
Στις μεγάλων αποστάσεων πτήσεις ενδεχομένως να σας έχει τύχει να σας προσφέρουν «ολοκαίνουρια» ακουστικά μέσα σε πλαστικά σακουλάκια. Μόνο που τα εισαγωγικά στη λέξη ολοκαίνουρια, σημαίνουν ακριβώς το αντίθετο: ότι δηλαδή έχουν χρησιμοποιηθεί –ποιος ξέρει πόσες φορές ακόμη- και αφού έχουν «καθαριστεί» (να τα πάλι τα εισαγωγικά!) έχουν μπει ξανά στα σακουλάκια τους!
Το ίδιο ισχύει και για τις κουβέρτες, τα μαξιλάρια και τους δίσκους σερβιρίσματος του φαγητού.
Οποιοσδήποτε έχει ταξιδέψει έστω και μία φορά με αεροπλάνο, θα γνωρίζει ότι ο πιλότος κάποια στιγμή απευθύνεται μέσω μεγαφώνων στους επιβάτες, ενημερώνοντάς τους για το ύψος που πετάει το αεροσκάφος, τη διάρκεια της πτήσης κ.τ.λ.
Αυτό είναι όλο, γιατί κατά τ’ άλλα –σύμφωνα με το δημοσίευμα- οι πιλότοι τις περισσότερες φορές κοιμούνται κατά τη διάρκεια των πτήσεων.
Σε ό,τι αφορά τις μάσκες οξυγόνου, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η παροχή οξυγόνου δε μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 15 λεπτά από τη στιγμή που θα πέσουν. Βέβαια, το διάστημα αυτό είναι αρκετό προκειμένου ο πιλότος να κατεβεί σε χαμηλότερο υψόμετρο, όπου οι επιβάτες θα μπορούν να αναπνέουν κανονικά.
Πιο σημαντικό είναι ωστόσο το εξής, ότι σε μεγάλο υψόμετρο κανείς έχει στη διάθεσή του περίπου 15 με 20 δευτερόλεπτα προτού χάσει τις αισθήσεις του. Γι’ αυτό όσοι συνοδεύουν ανήλικους θα πρέπει να φορούν πρώτα τη δική τους μάσκα και στη συνέχεια των παιδιών.
Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο χαμηλώνουν τα φώτα του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της προσγείωσης τη νύχτα είναι ο εξής: σε περίπτωση που χρειαστεί να εκκενωθεί το αεροσκάφος, τα μάτια σας θα έχουν ήδη προσαρμοστεί στο σκοτάδι, με αποτέλεσμα να είστε σε καλύτερη θέση να βλέπετε όταν βγείτε από αυτό.
Σε ό,τι αφορά το φαγητό που σερβίρεται εντός του αεροσκάφους: οι πιλότοι τρώνε διαφορετικά γεύματα, κι αυτό για να αποφευχθεί ο κίνδυνος τροφικής δηλητηρίασης. Ακόμη αν κάποιος υπάλληλος κλέψει φαγητό, αυτό αποτελεί λόγο απόλυσης.
Για όσους ταξιδεύουν με κατοικίδια: Μήπως να το ξανασκεφτόσασταν;
Παρότι οι αεροπορικές εταιρείες φροντίζουν όσο μπορούν τους μικρούς, τετράποδους φίλους σας, αυτό που δεν πρόκειται να αποφύγουν τα αγαπημένα σας ζωάκια είναι ο θόρυβος από τις μηχανές του αεροσκάφους, τόσο την ώρα που περιμένουν να φορτωθούν στους ειδικούς χώρους, όσο και μέσα σε αυτούς κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Μπορεί οι αεροσυνοδοί να σας ζητούν ευγενικά να απενεργοποιήσετε τις ηλεκτρονικές σαςσυσκευές, ωστόσο ο αρθρογράφος τονίζει ότι οι περισσότεροι δεν κλείνουν ποτέ τα δικά τους.
Επιπλέον, ο λόγος για τον οποίο οι επιβάτες πρέπει να απενεργοποιούν τις ηλεκτρονικές τους συσκευές δεν είναι γιατί αν δεν το κάνουν θα… πέσει το αεροσκάφος, αλλά επειδή αν μπορούσαν όλοι να τις χρησιμοποιούν, ο θόρυβος θα ενοχλούσε τους πιλότους.
Αν διψάσετε, μην πιείτε ποτέ νερό που δεν προέρχεται από εμφιαλωμένο μπουκάλι. Πολλές φορές το νερό που τρέχει στις σωληνώσεις του αποχωρητηρίου είναι το ίδιο με αυτό που φτάνει στις βρύσες για το πόσιμο νερό.
Το ίδιο ισχύει και για το νερό που χρησιμοποιείται για την παρασκευή καφέ και τσαγιού. Οι δεξαμενές αποθήκευσής του ενδέχεται να μην έχουν καθαριστεί… για πολλά χρόνια!
Οι τουαλέτες μπορούν να ξεκλειδωθούν και από την έξω πλευρά της πόρτας.
Μην ξεχνάτε να κλειδώνετε τις αποσκευές σας. Από τη στιγμή που θα τοποθετηθεί στον ιμάντα παράδοσης μετά την προσγείωση και μέχρι να φτάσει στα χέρια σας, μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτή ο καθένας. Ειδικά αν καθυστερήσετε να φτάσετε στο χώρο των αποσκευών.
Όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι πολύ καλές, οι πιλότοι συνηθίζουν να προσγειώνουν το αεροσκάφος στο διάδρομο απότομα… επίτηδες. Αν ο διάδρομος προσγείωσης είναι καλυμμένος με νερό, οι ρόδες πρέπει να ακουμπήσουν σε αυτόν απότομα για να «τρυπήσουν» το νερό. «Οι προσγειώσεις δεν είναι τίποτε άλλο από ελεγχόμενες συγκρούσεις» ανέφερε στην ιστοσελίδα ένας πιλότος.
Ακόμη κι αν χαλάσουν και οι δύο μηχανές του αεροσκάφους, αυτό μπορεί να συνεχίσει να πετά περίπου 6 ναυτικά μίλια για κάθε 5.000 πόδια, σημειώνει ο αρθρογράφος.
Τέλος, αν σε ένα αεροσκάφος σημειωθεί αεροπειρατεία, όταν ο πιλότος προσγειώσει το αεροσκάφος θα κρατήσει σηκωμένα τα φρένα στα φτερά, προκειμένου να στείλει ένα σημάδι ότι κάτι συμβαίνει μέσα στο αεροσκάφος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου