Νέο κρούσμα απάτης στο Διαδίκτυο εντοπίστηκε από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η οποία καλεί τις ελληνικές επιχειρήσεις να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές στις τραπεζικές συναλλαγές...
Στη γλώσσα του Ιντερνετ οι δράστες αυτών των επιθέσεων ονομάζονται κράκερ και πραγματοποιούν κακόβουλες επιθέσεις με στόχο να κλέψουν προσωπικά στοιχεία και να αποκομίσουν μεγάλα κέρδη..
Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει παρατηρηθεί ότι άγνωστοι έχουν εξαπολύσει μεγάλης κλίμακας κυβερνο-επίθεση σε σέρβερ εταιρειών και καταγράφεται αύξηση στις υποθέσεις απάτης.
Ηδη έχουν αναφερθεί πολλά κρούσματα, όπου έχει υποκλαπεί η ηλεκτρονική αλληλογραφία (e-mails) υπαλλήλων εταιρειών. Στόχος των δραστών (κράκερ) είναι εντοπίσουν στα e-mails πληροφορίες που θα αποκαλύψουν απόρρητους κωδικούς και στοιχεία που χρησιμοποιούνται για τις ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές.
Στη συνέχεια στέλνουν ψεύτικα e-mails στην εταιρεία που έχει πέσει θύμα (χωρίς να το ξέρει), στα οποία παριστάνουν τους συνεργάτες ή πελάτες της. Ενημερώνουν ότι οι τραπεζικοί λογαριασμοί και οι κωδικοί που χρησιμοποιούνταν μέχρι εκείνη τη στιγμή έχουν αλλάξει και θα πρέπει να κατατεθούν τα χρήματα σε διαφορετικό λογαριασμό από εκείνο που μέχρι πρότινος συναλλάσσονταν.
Η εταιρεία-θύμα της απάτης πραγματοποιεί τα εμβάσματα στους λογαριασμούς των επιτηδείων, με αποτέλεσμα να παραμένει η οφειλή στην πραγματικό συνεργάτη ή πελάτη, που δεν έλαβε ποτέ τα χρήματά του.
Στη γλώσσα του Ιντερνετ οι δράστες αυτών των επιθέσεων ονομάζονται κράκερ και πραγματοποιούν κακόβουλες επιθέσεις με στόχο να κλέψουν προσωπικά στοιχεία και να αποκομίσουν μεγάλα κέρδη. Σε αντίθεση με τους χάκερ, που επιτίθενται σε υπολογιστές μόνο για να αποκαλύψουν κενά ασφαλείας ή για... πλάκα.
Σε επιφυλακή
Αστυνομικοί της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος παρακολουθούν στενά την εξέλιξη του φαινομένου και παρεμβαίνουν σε κάθε περίπτωση σχετικής καταγγελίας ή ενημέρωσης. Την ίδια στιγμή, η υπηρεσία καλεί τις εταιρείες - επιχειρήσεις, που έχουν έδρα στην Ελλάδα και δραστηριοποιούνται εμπορικά στη χώρα μας ή στο εξωτερικό να ακολουθήσουν πέντε συμβουλές για να προστατευτούν από τις επιθέσεις.
• Συνεχή επαλήθευση της ορθής διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των εταιρειών - επιχειρήσεων με τις οποίες πραγματοποιείται η επικοινωνία για επικείμενες συναλλαγές.
• Σε περίπτωση που απαιτείται αποστολή χρημάτων με οποιονδήποτε τρόπο, θα πρέπει να πραγματοποιείται επαλήθευση των στοιχείων αποστολής και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, πλην του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (τηλέφωνο, διαδικτυακή συνομιλία κ.τ.λ.).
• Επαλήθευση των συναλλαγών απευθείας με τους τραπεζικούς οργανισμούς στους οποίους πρόκειται να γίνει η μεταφορά των χρημάτων.
• Τήρηση δεύτερου ή επιπρόσθετου κωδικού ασφαλείας κατά τη διαχείριση των λογαριασμών ηλεκτρονικών ταχυδρομείων, που λαμβάνουν - αποστέλλουν ευαίσθητα ή τραπεζικά δεδομένα.
• Συνεχής ενημέρωση των προγραμμάτων προστασίας και ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων.
Πηγή
Στη γλώσσα του Ιντερνετ οι δράστες αυτών των επιθέσεων ονομάζονται κράκερ και πραγματοποιούν κακόβουλες επιθέσεις με στόχο να κλέψουν προσωπικά στοιχεία και να αποκομίσουν μεγάλα κέρδη..
Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει παρατηρηθεί ότι άγνωστοι έχουν εξαπολύσει μεγάλης κλίμακας κυβερνο-επίθεση σε σέρβερ εταιρειών και καταγράφεται αύξηση στις υποθέσεις απάτης.
Ηδη έχουν αναφερθεί πολλά κρούσματα, όπου έχει υποκλαπεί η ηλεκτρονική αλληλογραφία (e-mails) υπαλλήλων εταιρειών. Στόχος των δραστών (κράκερ) είναι εντοπίσουν στα e-mails πληροφορίες που θα αποκαλύψουν απόρρητους κωδικούς και στοιχεία που χρησιμοποιούνται για τις ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές.
Στη συνέχεια στέλνουν ψεύτικα e-mails στην εταιρεία που έχει πέσει θύμα (χωρίς να το ξέρει), στα οποία παριστάνουν τους συνεργάτες ή πελάτες της. Ενημερώνουν ότι οι τραπεζικοί λογαριασμοί και οι κωδικοί που χρησιμοποιούνταν μέχρι εκείνη τη στιγμή έχουν αλλάξει και θα πρέπει να κατατεθούν τα χρήματα σε διαφορετικό λογαριασμό από εκείνο που μέχρι πρότινος συναλλάσσονταν.
Η εταιρεία-θύμα της απάτης πραγματοποιεί τα εμβάσματα στους λογαριασμούς των επιτηδείων, με αποτέλεσμα να παραμένει η οφειλή στην πραγματικό συνεργάτη ή πελάτη, που δεν έλαβε ποτέ τα χρήματά του.
Στη γλώσσα του Ιντερνετ οι δράστες αυτών των επιθέσεων ονομάζονται κράκερ και πραγματοποιούν κακόβουλες επιθέσεις με στόχο να κλέψουν προσωπικά στοιχεία και να αποκομίσουν μεγάλα κέρδη. Σε αντίθεση με τους χάκερ, που επιτίθενται σε υπολογιστές μόνο για να αποκαλύψουν κενά ασφαλείας ή για... πλάκα.
Σε επιφυλακή
Αστυνομικοί της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος παρακολουθούν στενά την εξέλιξη του φαινομένου και παρεμβαίνουν σε κάθε περίπτωση σχετικής καταγγελίας ή ενημέρωσης. Την ίδια στιγμή, η υπηρεσία καλεί τις εταιρείες - επιχειρήσεις, που έχουν έδρα στην Ελλάδα και δραστηριοποιούνται εμπορικά στη χώρα μας ή στο εξωτερικό να ακολουθήσουν πέντε συμβουλές για να προστατευτούν από τις επιθέσεις.
• Συνεχή επαλήθευση της ορθής διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των εταιρειών - επιχειρήσεων με τις οποίες πραγματοποιείται η επικοινωνία για επικείμενες συναλλαγές.
• Σε περίπτωση που απαιτείται αποστολή χρημάτων με οποιονδήποτε τρόπο, θα πρέπει να πραγματοποιείται επαλήθευση των στοιχείων αποστολής και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, πλην του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (τηλέφωνο, διαδικτυακή συνομιλία κ.τ.λ.).
• Επαλήθευση των συναλλαγών απευθείας με τους τραπεζικούς οργανισμούς στους οποίους πρόκειται να γίνει η μεταφορά των χρημάτων.
• Τήρηση δεύτερου ή επιπρόσθετου κωδικού ασφαλείας κατά τη διαχείριση των λογαριασμών ηλεκτρονικών ταχυδρομείων, που λαμβάνουν - αποστέλλουν ευαίσθητα ή τραπεζικά δεδομένα.
• Συνεχής ενημέρωση των προγραμμάτων προστασίας και ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου